Garantie en reparatie

Dierbaar Glas staat garant voor de kwaliteit en/of bruikbaarheid van de door ons geleverde producten. Vanaf de orderdatum geldt dan ook een garantieperiode van 12 maanden.

Welke stappen moet ik nemen bij garantie?

Is een item kapot of ben je ontevreden over een product en wil je gebruik maken van de garantie? Dan vragen wij om het volgende:
1. Meld per e-mailbericht aan info@dierbaarglas.nl dat je gebruik wil maken van de garantie. Stuur daarbij een foto mee van het desbetreffende product en voeg ook je aankoopbewijs (factuur) toe.
2. Binnen 24 uur ontvang je een reactie per e-mail met verzendinstructies of een andere passende oplossing.
3. Na ontvangst van de retourzending, sturen we je een ontvangstbevestiging per e-mail.
4. We onderzoeken het defect en nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing.

Wat valt buiten de garantie?

– Nalatig onderhoud of onoordeelkundig gebruik
– Aantasting van de sieraden en producten door schoonmaakmiddelen, douchen, zwemmen, parfums, body lotions en body sprays en dergelijke.
– Veranderingen reeds aangebracht door de klant of door derden.
– Glasbreuk ontstaan door toedoen van de klant.
– Vervoersschade dat niet binnen 48u na het in ontvangst nemen van de bestelling bij ons is gemeld.
– Verkleuringen aan onderdelen (dit is een natuurlijk proces en afhankelijk van o.a. de zuurgraad van uw huid en het weer)

Kosten en risico verzending

De verzendkosten en het risico van het opsturen van een artikel zijn voor de klant. Dierbaar Glas draagt de kosten van de retourzending van het onder garantie gerepareerde of vervangende product.

Reparatie

Indien mogelijk worden producten kosteloos gerepareerd indien ze binnen de garantie(termijn) vallen.
Producten waaraan iets mankeert, maar waarvan de garantietermijn reeds is verlopen kun je tegen de geldende kosten laten repareren.

Vervoersschade

Alle bestelde producten worden door Dierbaar Glas zorgvuldig gecontroleerd, verpakt en verzonden volgens de voorwaarden van DHL en PostNL.
Is de bestelling onverhoopt toch beschadigd aangekomen, dan verzoeken wij je om binnen 48u na ontvangst van je bestelling contact met ons op te nemen. Wij zorgen voor een gepaste oplossing.